გარე დაკვირვება



გაკვეთილის გეგმა N 1

გაკვეთილის ჩატარების თარიღი: 27.05.2019
მასწავლებლის სახელი, გვარი :  გვანცა აქიმიძე
პირადი ნომერი: 08001003351
საგანი: სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
სწავლების საფეხური /კლასი: საბაზო საფეხური /VIIკლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 16 (კლასში სსსმ მოსწავლე არ ირიცხება)
გაკვეთილის თემა: შევქმნათ პეიზაჟი
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეებმა გაიხსენონ პეიზაჟის ჟანრი და პეიზაჟის შექმნის ძირითადი ხერხები. ფანტაზიით შექმნან პეიზაჟი და მოახდინონ ნამუშევრების შეფასება თვითშეფასების რუბრიკის გამოყენებით. გამოამჟღავნონ  სახვითი ხელოვნების ძირითადი ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა.
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან:
         გაკვეთილის გეგმა შედგენილია VII კლასის სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების საგნობრივი პროგრამის მოთხოვნებისა და შინაარსის გათვალისწინებით. სასწავლო წლის განმავლობაში მივყვებოდი თემატურ გეგმას. სახელმძღვანელოში სასწავლო წლის ბოლო თემა არის ,,შემოქმედებითი სტუდია ,’’ სადაც მოსწავლეები იხსენებენ შესწავლილ თემებს და ასრულებენ პრაქტიკულ სამუაოს. გაკვეთილის მიზანი გამომდინარეობს VII კლასში წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგებიდან. კონკრეტულად:
ü  ს.გ.VII.1.   მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენს სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად ნამუშევრის შექმნისას. 
ü  ს.გ.VII.2.      მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულად აირჩიოს და შემოქმედებითად გამოიყენოს სხვადასხვა მასალა, ტექნიკა   და პროცედურა ნამუშევრის შექმნისას.
ü  ს.გ.VII.4.      მოსწავლე აცნობიერებს სამყაროს, როგორც მრავალფეროვანი გრძნობებისა და იდეების წყაროს და შეუძლია მათი ასახვა ნამუშევარში.
ü  ს.გ.VII.7.  მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები და მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით გამოთქვას და დაასაბუთოს საკუთარი აზრი ხელოვნების ნაწარმოების შესახებ.






აქტივობის მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები (დაასაბუთეთ შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილობა სასწავლო მიზანთან მიმართებით)
დრო (წთ)

1

I ფაზა
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებში ორგანიზებულობის უნარის განვითარება,
 კეთილგანწყობილი
და უსაფრთხო გარემოს შექმნა,
ასევე
ყურადღების კონცერტრირება.

აქტივობის აღწერა:
მისალმება, პოზიტიური
განწყობის  შექმნა,         
საორგანიზაციო საკითხის
მოგვარება. გაკვეთილის თემის, მიზნისა და შეფასების ფორმების  გაცნობა. იხილეთ დანართი#1 და დანართი #2



ვერბალური

მთელი კლასი

ქცევის წესების საინფორმაციო პოსტერი.
მოსწავლის თვითშეფასებისა და ნამუშევრის შეფასების რუბრიკები.

მიზანშეწონილობა: გაკვეთილზე დროის არამიზნობრივად დახარჯვის პრევენცია.



3 წუთი
2

















3














4



















5

















6
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებში წინარე
 ცოდნის გააქტიურება, რაც დაეხმარება მათ პრაქტიკული დავალების შესრულებაში.



აქტივობის აღწერა:
  წინარე ცოდნის გასააქტიურებლად მასწავლებელი მოსწავლეებს დაფაზე უხატავს აზრობრივ რუკას და წრეში წერს სიტყვას ,,პეიზაჟი’’. მოსწავლეებს უსვამს კითხვებს პეიზაჟის შესახებ. მოსწავლეები იხსენებენ განვლილ მასალას და მასწავლებელი მიღებული პასუხებით ავსებს აზრობრივი რუკის სხივებს. 



აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებმა გაიხსენონ პეიზაჟი ვიზუალურად.

აქტივობის აღწერა:
პეიზაჟის ჟანრის ვიზუალურად  უკეთ გასახსენებლად  მასწავლებელი იყენებს საგანმანათლებლო თამაშს, რომელიც წარმოადგენს მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის მიერ შექმნილ რესურსს ,,ხელოვნება“. მოსწავლეები სხვადასხვა ჟანრის ნახატებიდან ამოიცნობენ პეიზაჟს.


II ფაზა
აქტივობის მიზანი:
აქტივობის მიზანია მოსწავლეებმა შექმნან პეიზაჟი საკუთარი ფანტაზიით.


აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეები ირჩევენ სასურველ მასალას ნამუშევრის შესაქმნელად. მასწავლებელი აძლევს მითითებებს ხატვის დაწყებამდე. მოსწავლეებს შეახსენებს ნახატში  გამოიყენონ სივრცის გამოსახვის ხერხები. აცნობს აქტივობისთვის განკუთვნილ დროს. მოსწავლეები ხატავენ სასურველ პეიზაჟს ფანტაზიით. მასწავლებელი ახდენს დაკვირვებას მუშაობის პროცესზე, აძლევს ინდივიდუალურ მითითებებს და განმავითარებელ კომენტარებს  მოსწავლეებს.


III ფაზა
აქტივობის მიზანი:
აქტივობის მიზანია მოსწავლეებს განუვითარდეთ თვითშეფასების უნარი.

აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეები საკუთარ ნამუშევრებს გამოფენენ წინასწარ გამზადებულ საგამოფენო თოკზე. მასწავლებელი დაურიგებს თვითშეფასების რუბრიკას. მოსწავლეები რუბრიკის საშუალებით აფასებენ საკუთარ ნამუშევარს. სურვილის მიხედვით რამოდენიმე მოსწავლე ისაუბრებს საკუთარ ნამუშევარზე. მასწავლებელი განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკის გამოყენებით აფასებს ნამუშევრებს და მოსწავლეებს აძლევს განმავითარებელ კომენტარს.


აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებს განუვითარდეთ შემოქმედებითი უნარი.

აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს საშინაო დავალებას. დახატონ პეიზაჟი სასურველი მასალისა და ტექნიკის გამოყენებით, რომელსაც გამოფენენ სკოლის საერთო გამოფენაზე.
კითხვა პასუხი

















ინტელექტუალური













პრაქტიკული სამუშაო


















წერითი


















ვერბალური



მთელი კლასი

















მთელი კლასი














ინდივიდუალური



















ინდივიდუალური


















მთელი კლასი












დაფა და ცარცი
მიზანშეწონილობა:
 ხელშეწყობა ცოდნის სისტემატიზაციისათვის.














პროექტორი, სასწავლო რესურსი საგანმანათლებლო თამაში ,,ხელოვნება“
მიზანშეწონილობა:
რესურსი საშუალებას მისცემს მოსწავლეებს შეამოწმონ საკუთარი ცოდნა და განივითარონ ვიზუალური მეხსიერება.






სახატავი ფურცელი, შავი ფანქარი, ფერადი ფანქრები, ზეთოვანი პასტელები, ცარცის პასტელები და საშლელი. გუაში და ფუნჯები.
სასკოლო სახელმძღვანელო.
მიზანშეწონილობა:
მასალის მრავალფეროვნება ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს  უკეთ გამოამჟღავნონ მასალისა და ტექნიკის ფლობა.









თვითშეფასების რუბრიკა და საწერი კალამი. მოსწავლეების ნამუშევრები.
მიზანშეწონილობა:
განუვითარდებათ დაკვირვებისა და ანალიზის უნარი.












მოსწავლეების მიერ დახატული ნახატები.

მიზანშეწონილობა:
მოსწავლეები საშინაო დავალების შესრულებისას გაითვალისწინებენ, როგორც საკუთარ  ასევე თანაკლასელების მიერ დაშვებულ შეცდომებს და შეასრულებენ უკეთეს ნახატებს.




5 წუთი

















10 წუთი














15 წუთი



















10 წუთი


















2 წუთი







გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           იყენებს სხვადასხვა ხერხს (შუქ-ჩრდილი, კონტრასტი, კომპოზიციური განაწილება, მონასმი, ფაქტურა, კოლორიტი) ასოციაციების და ემოციების გადმოსაცემად;
·           პეიზაჟის, ქუჩის (ლანდშაფტის) გამოსახვისას იყენებს ჰორიზონტის ხაზს;
·           ნამუშევრის შექმნისას იყენებს კომპოზიციური განაწილების ძირითად ხერხებს მაგ., ხედვის წერტილს, წონასწორობას, სიმეტრიას, ასიმეტრიას, სტატიკას, დინამიკას;
·         ხატავს სივრცეს პერსპექტივის ძირითადი კანონების გამოყენებით.
·         ირჩევს შესაბამის გამომსახველობით ხერხებს, მასალას, ტექნიკას და თემატიკას განწყობილების გადმოსაცემად.
·         საკუთარი ნამუშევრის წარდგენისას საუბრობს ჩანაფიქრზე, ემოციებზე, რომელთა ასახვაც სურდა და რამდენად მიაღწია დასახულ მიზანს (რა იყო წარმატებული და რას გაითვალისწინებს სამომავლოდ).



 

შეფასება:              დანართი #1           
                                                                       მოსწავლის თვითშეფასების რუბრიკა 
 
 თვე და რიცხვი:                                                               სახელი და გვარი:

1.      რამდენად შეესაბამება ნახატის შინაარსი მოცემულ დავალებას
  1                         2                        3                        4                         5
ნაკლებად                                                            სრულად

2.      რამდენად დავიცავი ნახატში ხაზობრივი პერსპექტივის კანონები
  1                         2                        3                         4                        5
ნაკლებად                                                          სრულად

                                       3 .    რამდენად დავიცავი ნახატში ჰაეროვანი პერსპექტივის კანონები
  1                         2                        3                        4                        5
                                                    ნაკლებად                                                                    სრულად

                                       4.    შეაფასეთ საკუთარი ნახატი
  1                         2                        3                        4                        5     
დაბალი                                                                      მაღალი

 
დანართი #2                                                                      
პრაქტიკული სამუშაოს (ნამუშევრის) შეფასება

თარიღი:  27.05.2019                 სამუშაოს (ნამუშევრის) სახეობა: პეიზაჟი
მოსწავლ
შეფასების კრიტერიუმები
შემაჯამებე-
ლი ქულა

ორგანიზე-
ბუ­ლობა (დროის
ლიმიტის დაცვა, საჭირო
აღჭურვილობის ქონა)






0-1
მასალის, ტექნიკის და მხატვრულ-გამომსხველო–
ბითი სა­შუა­ლებების ფლობა






0- 3
შემოქმედები
ბა,
ანუ რამდენად ეფექტურად იყენებს ტექნიკას, მასალას და მხატვრულ-გამომსახველო-
ბით ხერხებს ჩანაფიქრის გადმოსაცემად

0-
ნახატის შესაბამისობა დავალების  პირობასთან







0-2
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 10
1.





2.





3.





4.







ხელმოწერა:
თარიღი:  27.05.2019




გაკვეთილის გეგმა N 2

გაკვეთილის ჩატარების თარიღი: 29.05.2019
მასწავლებლის სახელი, გვარი :  გვანცა აქიმიძე
პირადი ნომერი: 08001003351
საგანი: სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
სწავლების საფეხური /კლასი: საბაზო საფეხური /VIIკლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 16 (კლასში სსსმ მოსწავლე არ ირიცხება)
გაკვეთილის თემა: შევქმნათ ნატურმორტი
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეებმა გაიხსენონ ნატურმორტის ჟანრი. შეძლონ  ნატურმორტის დადგმა და დახატვა ნატურიდან. სასურათე სიბრტყეზე საგნების კომპოზიციური განაწილება. განუვითარდეთ დაკვირვების უნარი. შეძლონ საკუთარი და სხვისი ნამუშევრების შეფასება.
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან:
         გაკვეთილის გეგმა შედგენილია VII კლასის სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების საგნობრივი პროგრამის მოთხოვნებისა და შინაარსის გათვალისწინებით. სასწავლო წლის განმავლობაში მივყვებოდი თემატურ გეგმას. სახელმძღვანელოში სასწავლო წლის ბოლო თემა არის ,,შემოქმედებითი სტუდია ,’’ სადაც მოსწავლეები იხსენებენ შესწავლილ თემებს და ასრულებენ პრაქტიკულ სამუაოს. გაკვეთილის მიზანი გამომდინარეობს VII კლასში წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგებიდან. კონკრეტულად:
ü  ს.გ.VII.1.   მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენს სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად ნამუშევრის შექმნისას. 
ü  ს.გ.VII.2.      მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულად აირჩიოს და შემოქმედებითად გამოიყენოს სხვადასხვა მასალა, ტექნიკა   და პროცედურა ნამუშევრის შექმნისას.
ü  ს.გ.VII.7.  მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები და მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით გამოთქვას და დაასაბუთოს საკუთარი აზრი ხელოვნების ნაწარმოების შესახებ.








აქტივობის მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები (დაასაბუთეთ შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილობა სასწავლო მიზანთან მიმართებით)
დრო (წთ)


1


I ფაზა
აქტივობის მიზანი:

მოსწავლეებში ორგანიზებულობის უნარის განვითარება,
 კეთილგანწყობილი
და უსაფრთხო გარემოს შექმნა,
ასევე
ყურადღების კონცერტრირება.

აქტივობის აღწერა:
მისალმება, პოზიტიური
განწყობის  შექმნა,         
საორგანიზაციო საკითხის
მოგვარება. გაკვეთილის თემის, მიზნისა და შეფასების ფორმების  გაცნობა. იხილეთ დანართი#1 და დანართი #2




ვერბალური

მთელი კლასი

ქცევის წესების საინფორმაციო პოსტერი.
მოსწავლის თვითშეფასებისა და ნატურმორტის შეფასების რუბრიკები.
მიზანშეწონილობა: გაკვეთილზე დროის არამიზნობრივად დახარჯვის პრევენცია.



3 წუთი
2




















3

















4



















5




















6
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებში წინარე
 ცოდნის გააქტიურება, რაც დაეხმარება მათ პრაქტიკული დავალების შესრულებაში.



აქტივობის აღწერა:
    მასწავლებელი მოსწავლეებს გაახსენებს წინა გაკვეთილის თემას და აქტივობებს. წინარე ცოდნის გასააქტიურებლად  მოსწავლეებს დაფაზე უხატავს აზრობრივ რუკას და წრეში წერს სიტყვას ,,ნატურმორტი’’. მოსწავლეებს უსვამს კითხვებს ნატურმორტის შესახებ. მოსწავლეები იხსენებენ განვლილ მასალას და მასწავლებელი მიღებული პასუხებით ავსებს აზრობრივი რუკის სხივებს. 


II ფაზა
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებმა შეძლონ ნატურმორტისთვის შესაფერისი საგნების შერჩევა და დადგმა დასახატად.

აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი მოსწავლეებს სთავაზობს შეარჩიონ სასურველი ფორმისა და მასალის საგნები ნატურმორტის დასახატად. მოსწავლეები შერჩეულ საგნებს დაალაგებენ ყველასათვის თვალსაჩინო ადგილას. მასწავლებელი აძლევს მითითებებს ნატურმორტის დადგმის დროს, რათა გათვალისწინებული იყოს ყველა მოსწავლის აზრი.



აქტივობის მიზანი:
აქტივობის მიზანია მოსწავლეებმა დახატონ ნატურმორტი ნატურიდან.


აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეები ირჩევენ სასურველ მასალას ნამუშევრის შესაქმნელად. მასწავლებელი აძლევს მითითებებს ხატვის დაწყებამდე. მოსწავლეებს შეახსენებს ნახატში  გამოიყენონ გამომსახველობითი საშუალებები, დაიცვან პროპორციები, დასახატი ობიექტები სწორად გაანაწილონ სასურათე სიბრტყეზე. აცნობს აქტივობისთვის განკუთვნილ დროს. მოსწავლეები ხატავენ. მასწავლებელი ახდენს დაკვირვებას მუშაობის პროცესზე, აძლევს ინდივიდუალურ მითითებებს და განმავითარებელ კომენტარს  მოსწავლეებს.


III ფაზა
აქტივობის მიზანი:
აქტივობის მიზანია მოსწავლეებს განუვითარდეთ თვითშეფასების და ურთიერთშეფასების უნარი.

აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეები საკუთარ ნამუშევრებს გამოფენენ წინასწარ გამზადებულ საგამოფენო თოკზე. მასწავლებელი დაურიგებს თვითშეფასების მუბრიკას. მოსწავლეები რუბრიკის საშუალებით აფასებენ საკუთარ ნამუშევარს. სურვილის მიხედვით რამოდენიმე მოსწავლე ისაუბრებს საკუთარ ნამუშევარზე. მასწავლებელი განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკის გამოყენებით აფასებს ნამუშევრებს და მოსწავლეებს აძლევს განმავითარებელ კომენტარს.



აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებს განუვითარდეთ შემოქმედებითი უნარი.

აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს საშინაო დავალებას. დახატონ ნატურმორტი სურვილის მიხედვით, ნატურიდან ან ფანტაზიით, სასურველი მასალისა და ტექნიკის გამოყენებით.  რომელსაც გამოფენენ სკოლის საერთო გამოფენაზე.
კითხვა პასუხი




















პრაქტიკული

















პრაქტიკული სამუშაო


















წერითი





















ვერბალური



მთელი კლასი




















მთელი კლასი

















ინდივიდუალური



















ინდივიდუალური





















მთელი კლასი












დაფა და ცარცი
მიზანშეწონილობა:
 ხელშეწყობა ცოდნის სისტემატიზაციისათვის.

















თიხის, მინის და ლითონის ჭურჭელი. ქსოვილი დრაპირებისთვის.
მიზანშეწონილობა:
რესურსი საშუალებას მისცემს მოსწავლეებს სურვილისამებრ შეარჩიონ საგნები დასახატად.











სახატავი ფურცელი, შავი ფანქარი, ფერადი ფანქრები, საშლელი,ზეთოვანი პასტელები, ცარცის პასტელები, გუაში და ფუნჯები.
მიზანშეწონილობა:
მასალის მრავალფეროვნება ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს  უკეთ გამოამჟღავნონ მასალისა და ტექნიკის ფლობა.










თვითშეფასების რუბრიკა და საწერი კალამი. მოსწავლეების ნამუშევრები.
მიზანშეწონილობა:
განუვითარდებათ დაკვირვებისა და ანალიზის უნარი.















მოსწავლეების მიერ დახატული ნახატები.

მიზანშეწონილობა:
მოსწავლეები საშინაო დავალების შესრულებისას გაითვალისწინებენ, როგორც საკუთარ  ასევე თანაკლასელების მიერ დაშვებულ შეცდომებს და შეასრულებენ უკეთეს ნახატებს.


5 წუთი




















5 წუთი

















20 წუთი



















10 წუთი





















2 წუთი





გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           იყენებს სხვადასხვა ხერხს (შუქ-ჩრდილი, კონტრასტი, კომპოზიციური განაწილება, მონასმი, ფაქტურა, კოლორიტი) ასოციაციების და ემოციების გადმოსაცემად;
·           ნამუშევრის შექმნისას იყენებს კომპოზიციური განაწილების ძირითად ხერხებს მაგ., ხედვის წერტილს, წონასწორობას, სიმეტრიას, ასიმეტრიას, სტატიკას, დინამიკას;
·           ხატავს ნატურიდან;
·         გამოსახავს მრავალფიგურიან კომპოზიციებს;
·         საუბრობს მსგავსებებზე და განსხვავებებზე საკუთარ და სხვების ნამუშევრებში;
·         კორექტულია სხვის ნამუშევარზე საუბრისას;

შეფასება:               დანართი#1
           
                                                                       მოსწავლის თვითშეფასების რუბრიკა 
 
 თვე და რიცხვი:                                                               სახელი და გვარი:

1.      რამდენად შეესაბამება ნახატის შინაარსი მოცემულ დავალებას
  1                         2                        3                        4                         5
ნაკლებად                                                            სრულად

2.      რამდენად სწორად გავანაწილე საგნები კომპოზიციურად
  1                         2                        3                         4                        5
ნაკლებად                                                          სრულად

                                       3 .    რამდენად სწორად გამოვიყენე ფერები
  1                         2                        3                        4                        5
                                                    ნაკლებად                                                                    სრულად

                                       4.    შეაფასეთ საკუთარი ნახატი
  1                         2                        3                        4                        5     
დაბალი                                                                      მაღალი
დანართი #2

                                                                            


ხელმოწერა:
თარიღი:  29.05.2019




გაკვეთილის გეგმა N 3

გაკვეთილის ჩატარების თარიღი: 03.06.2019
მასწავლებლის სახელი, გვარი :  გვანცა აქიმიძე
პირადი ნომერი: 08001003351
საგანი: სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
სწავლების საფეხური /კლასი: საბაზო საფეხური /VIIკლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 16 (კლასში სსსმ მოსწავლე არ ირიცხება)
გაკვეთილის თემა: შევქმნათ პორტრეტი
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეებმა გაიხსენონ პორტრეტის ჟანრი. იმსჯელონ რამდენად მნიშვნელოვანია პორტრეტში სახასიათო ნიშნების და ხასიათის გადმოცემა. შექმნან მეგობრის პორტრეტი ან ავტოპორტრეტი, სადაც გარეგნულ მსგავსებასთან ერთად შეეცდებიან გამოსახონ განწყობილება. განუვითარდებათ დაკვირვების და შემოქმედებითი უნარი.
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან:
         გაკვეთილის გეგმა შედგენილია VII კლასის სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების საგნობრივი პროგრამის მოთხოვნებისა და შინაარსის გათვალისწინებით. სასწავლო წლის განმავლობაში მივყვებოდი თემატურ გეგმას. სახელმძღვანელოში სასწავლო წლის ბოლო თემა არის ,,შემოქმედებითი სტუდია ,’’ სადაც მოსწავლეები იხსენებენ შესწავლილ თემებს და ასრულებენ პრაქტიკულ სამუაოს. გაკვეთილის მიზანი გამომდინარეობს VII კლასში წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგებიდან. კონკრეტულად:
ü  ს.გ.VII.1.   მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენს სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად ნამუშევრის შექმნისას. 
ü  ს.გ.VII.2.      მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულად აირჩიოს და შემოქმედებითად გამოიყენოს სხვადასხვა მასალა, ტექნიკა   და პროცედურა ნამუშევრის შექმნისას.
ü  ს.გ.VII.4.      მოსწავლე აცნობიერებს სამყაროს, როგორც მრავალფეროვანი გრძნობებისა და იდეების წყაროს და შეუძლია მათი ასახვა ნამუშევარში
ü  ს.გ.VII.7.  მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები და მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით გამოთქვას და დაასაბუთოს საკუთარი აზრი ხელოვნების ნაწარმოების შესახებ.






აქტივობის მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები (დაასაბუთეთ შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილობა სასწავლო მიზანთან მიმართებით)
დრო (წთ)

1

I ფაზა
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებში ორგანიზებულობის უნარის განვითარება,
 კეთილგანწყობილი
და უსაფრთხო გარემოს შექმნა,
ასევე
ყურადღების კონცერტრირება.

აქტივობის აღწერა:
მისალმება, პოზიტიური
განწყობის  შექმნა,         
საორგანიზაციო საკითხის
მოგვარება. გაკვეთილის თემის, მიზნისა და შეფასების ფორმების  გაცნობა. იხილეთ დანართი#1 და დანართი #2



ვერბალური

მთელი კლასი

ქცევის წესების საინფორმაციო პოსტერი.
გასასვლელი ბარათი, შეფასების რუბრიკა.

მიზანშეწონილობა: გაკვეთილზე დროის არამიზნობრივად დახარჯვის პრევენცია.



3 წუთი
2






















3




















4


















5













აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებში წინარე
 ცოდნის გააქტიურება, რაც დაეხმარება მათ პრაქტიკული დავალების შესრულებაში.

აქტივობის აღწერა:
 მასწავლებელი მოსწავლეებს გაახსენებს ჟანრებს, რომელზეც წინა გაკვეთილებზე იმუშავეს. წინარე ცოდნის გასააქტიურებლად მასწავლებელი მოსწავლეებს აჩვენებს სხვადასხვა ეპოქისა და სტილის პორტრეტებს ეკრანზე პროექტორის საშუალებით და სთხოვს დააკვირდნენ, გაიხსენონ რა იციან პორტრეტის შესახებ ისაუბრონ ნამუშევრებზე. მაგალითად:
1.გადმოცემულია თუ არა პორტრეტში ემოცია.
2. რომელ სტილშია დახატული.
3. რა მასალაშია შესრულებული.
და სხვა.


 II ფაზა

აქტივობის მიზანი:
აქტივობის მიზანია მოსწავლეებმა შექმნან პორტრეტი, რომელშიც გადმოცემული იქნება განწყობა, ემოცია.


აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეები ირჩევენ სასურველ მასალას ნამუშევრის შესაქმნელად. მასწავლებელი აძლევს მითითებებს ხატვის დაწყებამდე. მოსწავლეებს შეახსენებს რომ შეუძლიათ დახატონ მეგობრის პორტრეტი ან ავტოპორტრეტი. ნახატში ყურადღება გაამახვილონ განწყობილების გადმოცემაზე. აცნობს აქტივობისთვის განკუთვნილ დროს. მასწავლებელი ახდენს დაკვირვებას მუშაობის პროცესზე, აძლევს ინდივიდუალურ მითითებებს და განმავითარებელ კომენტარს  მოსწავლეებს.


III ფაზა
აქტივობის მიზანი:
აქტივობის მიზანია მოსწავლეებს განუვითარდეთ შეფასებისა და ანალიზის  უნარი.

აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეები საკუთარ ნამუშევრებს გამოფენენ წინასწარ გამზადებულ საგამოფენო თოკზე. ისაუბრებენ საკუთარ ნამუშევარზე, ასევე გამოთქვამენ მოსაზრებებს სხვების ნამუშევრებზე. მოსწავლეები გაკვეთილს შეაფასებენ ,,გასასვლელი ბარათების“ საშუალებით. მასწავლებელი დაურიგებს ,,გასასვლელ ბარათებს“ და მოსწავლეები შეავსებენ. მასწავლებელი განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკის გამოყენებით აფასებს მოსწავლეებს და  აძლევს განმავითარებელ კომენტარს.


აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებს განუვითარდეთ შემოქმედებითი უნარი.

აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს საშინაო დავალებას. დახატონ პორტრეტი სასურველი მასალისა და ტექნიკის გამოყენებით, რომელსაც გამოფენენ სკოლის საერთო გამოფენაზე.
კითხვა პასუხი























პრაქტიკული სამუშაო


















პრეზენტაცია

















ვერბალური



მთელი კლასი























ინდივიდუალური



















ინდივიდუალური

















მთელი კლასი










პროექტორი, კომპიუტერი, სხვადასხვა ეპოქის პორტრეტები. სასკოლო სახელმძღვანელო.
მიზანშეწონილობა:
რესურსი საშუალებას მისცემს მოსწავლეებს შეამოწმონ საკუთარი ცოდნა და განივითარონ ვიზუალური მეხსიერება.














სახატავი ფურცელი, შავი ფანქარი, ფერადი ფანქრები, ზეთოვანი პასტელები, ცარცის პასტელები და საშლელი. გუაში და ფუნჯები.
მიზანშეწონილობა:
მასალის მრავალფეროვნება ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს  უკეთ გამოამჟღავნონ მასალისა და ტექნიკის ფლობა.










მოსწავლეების ნახატები
მიზანშეწონილობა:
განუვითარდებათ დაკვირვებისა და ანალიზის უნარი.













მოსწავლეების მიერ დახატული ნახატები.

მიზანშეწონილობა:
მოსწავლეები საშინაო დავალების შესრულებისას გაითვალისწინებენ, როგორც საკუთარ  ასევე თანაკლასელების მიერ დაშვებულ შეცდომებს და შეასრულებენ უკეთეს ნახატებს.

10 წუთი























20 წუთი



















10 წუთი

















2 წუთი















გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

·           გამოსახავს ადამიანის ფიგურას ძირითადი პროპორციების გათვალისწინებით;
·           სხვადასხვა მხატვრული ხერხით გადმოსცემს დინამიკას, სტატიკას ნამუშევარში (ფიგურების მოძრაობა,);
·         მარტივად გამოსახავს მიმიკას, ჟესტიკულაციას და დეტალებს (კოსტიუმი, აქსესუარები) პორტრეტში ხასიათის გადმოსაცემად;
·         ირჩევს შესაბამის გამომსახველობით ხერხებს, მასალას, ტექნიკას და თემატიკას განწყობილების გადმოსაცემად;
•     საკუთარი ნამუშევრის წარდგენისას საუბრობს ჩანაფიქრზე, ემოციებზე, რომელთა ასახვაც სურდა და რამდენად მიაღწია დასახულ მიზანს (რა იყო წარმატებული და რას გაითვალისწინებს სამომავლოდ);
შეფასება:              დანართი #1   
  დანართი #2     
                                                                
საგაკვეთილო ჩართულობის შეფასება
თარიღი:                 
მოსწავლე
შეფასების კრიტერიუმები
შემაჯამებელი ქულა

ჩართულია განვლილი მასალის გახსენებაში


0- 3
ასრულებს პრაქტიკულ სამუშაოს
0- 3
ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას არგუმენტირებულად

0- 4
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 10
1.




2.




3.




4.






ხელმოწერა:
თარიღი:  03.06.2019





გაკვეთილის გეგმა N 4

გაკვეთილის ჩატარების თარიღი: 05.06.2019
მასწავლებლის სახელი, გვარი :  გვანცა აქიმიძე
პირადი ნომერი: 08001003351
საგანი: სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
სწავლების საფეხური /კლასი: საბაზო საფეხური /VIIკლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 16 (კლასში სსსმ მოსწავლე არ ირიცხება)
გაკვეთილის თემა: ვხატავთ პოლ კლეეს სტილში
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეებმა გაიხსენონ XX საუკუნის დასაწყისში ფერწერაში გამოკვეთილი ახალი მიმართულებები. შეძლონ მათ შორის მსგავსებისა და განსხვავების დანახვა. გაეცნონ პოლ კლეეს ნამუშევრებს და შეძლონ მსგავსი სტილის ნამუშევრების  დახატვა. მოსწავლეებს განუვითარდებათ ანალიზის, სინთეზის,ფანტაზიისა და შემოქმედებითი უნარები.
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან:
         გაკვეთილის გეგმა შედგენილია VII კლასის სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების საგნობრივი პროგრამის მოთხოვნებისა და შინაარსის გათვალისწინებით. სასწავლო წლის განმავლობაში მივყვებოდი თემატურ გეგმას. სახელმძღვანელოში სასწავლო წლის ბოლო თემა არის ,,შემოქმედებითი სტუდია ,’’ სადაც მოსწავლეები იხსენებენ შესწავლილ თემებს და ასრულებენ პრაქტიკულ სამუაოს. გაკვეთილის მიზანი გამომდინარეობს VII კლასში წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგებიდან. კონკრეტულად:
ü  ს.გ.VII.1.   მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენს სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად ნამუშევრის შექმნისას. 
ü  ს.გ.VII.2.      მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულად აირჩიოს და შემოქმედებითად გამოიყენოს სხვადასხვა მასალა, ტექნიკა   და პროცედურა ნამუშევრის შექმნისას.
ü  ს.გ.VII.11.  მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და შეადაროს ერთმანეთს სხვადასხვა ეპოქისა და კულტურის ხელოვნების ნიმუშები.









აქტივობის მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები (დაასაბუთეთ შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილობა სასწავლო მიზანთან მიმართებით)
დრო (წთ)

1

I ფაზა
აქტივობის მიზანი:

მოსწავლეებში ორგანიზებულობის უნარის განვითარება,
 კეთილგანწყობილი
და უსაფრთხო გარემოს შექმნა,
ასევე
ყურადღების კონცერტრირება.

აქტივობის აღწერა:
მისალმება, პოზიტიური
განწყობის  შექმნა,         
საორგანიზაციო საკითხის
მოგვარება. მასწავლებელი მოსწავლეებს ეკითხება მოამზადეს თუ არა საშინაო დავალება, ნახატები სასკოლო გამოფენისთვის. გაკვეთილის თემის, მიზნისა და შეფასების ფორმების  გაცნობა. იხილეთ დანართი#1 და დანართი #2




ვერბალური

მთელი კლასი

ქცევის წესების საინფორმაციო პოსტერი,
შეფასების რუბრიკები.
მიზანშეწონილობა: გაკვეთილზე დროის არამიზნობრივად დახარჯვის პრევენცია.



3 წუთი
2



















3













4



















5



















6
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებში წინარე
 ცოდნის გააქტიურება, რაც დაეხმარება მათ ახალი ინფორმაციის ათვისებაში და პრაქტიკული დავალების შესრულებაში.

აქტივობის აღწერა:
    მასწავლებელი მოსწავლეებს  პროექტორის საშუალებით ეკრანზე აჩვენებს ,,კუბისტურ“ და ,,აბსტრაქტულ“  ნახატებს. სთხოსვ მოსწავლეებს ამოიცნონ სტილი და გაიხსენონ ძირითადი გამომსახბელობითი საშუალებები. მასწავლებელი დაფაზე ხაზავს ვენის დიაგრამას, სვავს კითხვებს. მოსწავლეების პასუხებით ავსებს დიაგრამას. მოსწავლეები აკეთებენ  შედარებით ანალიზს.


II ფაზა

აქტივობის მიზანი:
აქტივობის მიზანია მოსწავლეები გაეცნონ პოლ კლეეს ნამუშევრების სტილს.
აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს პოლ კლეეს  შემოქმედებას, ნამუშევრების სტილს. მოსწავლეებს სთხოვს გამოთქვან მოსაზრებები ნამუშევრებთან დაკავშირებით. მაგალითად: რომელ სტილს მიაკუთვნებენ ნამუშევრებ, როგორ ფერთა გამას იყენებს მხატვარი, რა არინ მნიშვნელოვანი  მხატვრისთვის.


აქტივობის მიზანი:
აქტივობის მიზანია მოსწავლეებმა შექმნან ნახატი პოლ კლეეს სტილში საკუთარი ფანტაზიით.

აქტივობის აღწერა:

მოსწავლეები ირჩევენ სასურველ მასალას ნამუშევრის შესაქმნელად. მასწავლებელი აძლევს მითითებებს ხატვის დაწყებამდე. მოსწავლეებს შეახსენებს ნახატი  დახატონ საკუთარი ფანტაზიით, გამოიყენონ გაკვეთილზე მიღებული ცოდნა და ემოცია. აცნობს აქტივობისთვის განკუთვნილ დროს. მოსწავლეები ხატავენ. მასწავლებელი ახდენს დაკვირვებას მუშაობის პროცესზე, აძლევს ინდივიდუალურ მითითებებს და განმავითარებელ კომენტარს  მოსწავლეებს.


III ფაზა
აქტივობის მიზანი:
აქტივობის მიზანია მოსწავლეებს განუვითარდეთ თვითშეფასების და ურთიერთშეფასების უნარი.

აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეები საკუთარ ნამუშევრებს გამოფენენ წინასწარ გამზადებულ საგამოფენო თოკზე. მასწავლებელი დაურიგებს თვითშეფასების მუბრიკას. მოსწავლეები რუბრიკის საშუალებით აფასებენ საკუთარ ნამუშევარს. სურვილის მიხედვით რამოდენიმე მოსწავლე ისაუბრებს საკუთარ ნამუშევარზე. მასწავლებელი განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკის გამოყენებით აფასებს მოსწავლეებს და აძლევს განმავითარებელ კომენტარს.



აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებს განუვითარდეთ შემოქმედებითი უნარი.

აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს საშინაო დავალებას. დახატონ  სურვილის მიხედვით კუბისტური ან აბსტრაქტული ნახატები ფანტაზიით, სასურველი მასალისა და ტექნიკის გამოყენებით.  რომელსაც გამოფენენ სკოლის საერთო გამოფენაზე.
კითხვა პასუხი,
ვენის დიაგრამა



















აქტიური ლექცია












პრაქტიკული სამუშაო


















წერითი,
ვერბალური

















ვერბალური



მთელი კლასი




















მთელი კლასი












ინდივიდუალური



















ინდივიდუალური


















მთელი კლასი










დაფა და ცარცი, კომპიუტერი, პროექტორი, კუბისტური და აბსტრაქტული ნახატები
მიზანშეწონილობა:
 ხელშეწყობა ცოდნის სისტემატიზაციისათვის. შედარებითი ანალიზის გაკეთება.













სასკოლო სახელმძღვანელო
მიზანშეწონილობა:
რესურსი საშუალებას მისცემს მოსწავლეებს აქტიური ლექციის დროს დააკვირდნენ ილუსტრაციებს.







სახატავი ფურცელი, შავი ფანქარი, ფერადი ფანქრები, საშლელი,ზეთოვანი პასტელები, ცარცის პასტელები, გუაში და ფუნჯები.
მიზანშეწონილობა:
მასალის მრავალფეროვნება ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს  უკეთ გამოამჟღავნონ მასალისა და ტექნიკის ფლობა.










თვითშეფასების რუბრიკა და საწერი კალამი. მოსწავლეების ნახატები
მიზანშეწონილობა:
განუვითარდებათ დაკვირვებისა და ანალიზის უნარი.












მოსწავლეების მიერ დახატული ნახატები.

მიზანშეწონილობა:
მოსწავლეები საშინაო დავალების შესრულებისას გაითვალისწინებენ, როგორც საკუთარ  ასევე თანაკლასელების მიერ დაშვებულ შეცდომებს და შეასრულებენ უკეთეს ნახატებს.
10 წუთი




















5 წუთი












15 წუთი



















10 წუთი


















2 წუთი





გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           იყენებს სხვადასხვა ხერხს (შუქ-ჩრდილი, კონტრასტი, კომპოზიციური განაწილება, მონასმი, ფაქტურა, კოლორიტი) ასოციაციების და ემოციების გადმოსაცემად;
·           სხვადასხვაგვარი (წრიული, ვერტიკალური, ჰორიზონტალური, დიაგონალური) მონასმებით ქმნის ნამუშევრებს;
  • ამოიცნობს სხვადასხვა ეპოქის და კულტურის ხელოვნების ცნობილ ნიმუშებს;
  • არჩევს ერთმანეთისგან რეალისტურ და პირობით გამოსახულებებს;
  • ამოიცნობს ამა თუ იმ კულტურის ხელოვნების ნიმუშების ზოგიერთ დამახასიათებელ ნიშანს;










შეფასება:            

  დანართი#1
                            მოსწავლის თვითშეფასების რუბრიკა 
 
 თვე და რიცხვი:                                                               სახელი და გვარი:

1.      რამდენად აქტიურად ვიყავი ჩართული გაკვეთილში.
  1                         2                        3                        4                         5
ნაკლებად                                                            სრულად

2.      რამდენად კარგად ვიცოდი განვლილი მასალა
  1                         2                        3                         4                        5
ნაკლებად                                                          სრულად

                                       3 .    რამდენად  მეტად გამოვიყენე ფანტაზია ნახატის დახატვისას
  1                         2                        3                        4                        5
                                                    ნაკლებად                                                                    სრულად

                                       4.    შეაფასეთ საკუთარი ნახატი
  1                         2                        3                        4                        5     
დაბალი                                                                      მაღალი                                                                   
 
დანართი #2


საგაკვეთილო ჩართულობის შეფასება
თარიღი:                 
მოსწავლე
შეფასების კრიტერიუმები
შემაჯამებელი ქულა

ჩართულია განვლილი მასალის გახსენებაში


0- 3
ასრულებს პრაქტიკულ სამუშაოს
0- 3
ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას არგუმენტირებულად

0- 4
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 10
1.




2.




3.




4.








ხელმოწერა:

თარიღი:  05.06.2019


გაკვეთილის გეგმა N 5
გაკვეთილის ჩატარების თარიღი: 10.06.2019
მასწავლებლის სახელი, გვარი :  გვანცა აქიმიძე
პირადი ნომერი: 08001003351
საგანი: სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
სწავლების საფეხური /კლასი: საბაზო საფეხური /VIIკლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 16 (კლასში სსსმ მოსწავლე არ ირიცხება)
გაკვეთილის თემა: კოლაჟი მატისის სტილში
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეებმა გაიხსენონ XX საუკუნის დასაწყისში ფერწერაში გამოკვეთილი ახალი მიმართულება ,,ფოვიზმი“. გაეცნონ ანრი მატისის ნამუშევრებს, კოლაჟის ერთ-ერთ სახეს - დეკუპაჟს. შექმნან ნამუშევრები მატისის სტილში. მოსწავლეებს განუვითარდებათ დაკვირვების, ფანტაზიისა და შემოქმედებითი უნარები.
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან:
         გაკვეთილის გეგმა შედგენილია VII კლასის სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების საგნობრივი პროგრამის მოთხოვნებისა და შინაარსის გათვალისწინებით. სასწავლო წლის განმავლობაში მივყვებოდი თემატურ გეგმას. სახელმძღვანელოში სასწავლო წლის ბოლო თემა არის ,,შემოქმედებითი სტუდია ,’’ სადაც მოსწავლეები იხსენებენ შესწავლილ თემებს და ასრულებენ პრაქტიკულ სამუაოს. გაკვეთილის მიზანი გამომდინარეობს VII კლასში წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგებიდან. კონკრეტულად:
ü  ს.გ.VII.1.   მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენს სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად ნამუშევრის შექმნისას. 
ü  ს.გ.VII.2.      მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულად აირჩიოს და შემოქმედებითად გამოიყენოს სხვადასხვა მასალა, ტექნიკა   და პროცედურა ნამუშევრის შექმნისას.
ü  ს.გ.VII.11.  მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და შეადაროს ერთმანეთს სხვადასხვა ეპოქისა და კულტურის ხელოვნების ნიმუშები.









აქტივობის მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები (დაასაბუთეთ შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილობა სასწავლო მიზანთან მიმართებით)
დრო (წთ)

1

I ფაზა
აქტივობის მიზანი:

მოსწავლეებში ორგანიზებულობის უნარის განვითარება,
 კეთილგანწყობილი
და უსაფრთხო გარემოს შექმნა,
ასევე
ყურადღების კონცერტრირება.

აქტივობის აღწერა:
მისალმება, პოზიტიური
განწყობის  შექმნა,         
საორგანიზაციო საკითხის
მოგვარება. მასწავლებელი მოსწავლეებს ეკითხება მოამზადეს თუ არა საშინაო დავალება, ნახატები სასკოლო გამოფენისთვის. გაკვეთილის თემის, მიზნისა და შეფასების ფორმების  გაცნობა. იხილეთ დანართი#1 და დანართი #2




ვერბალური

მთელი კლასი

ქცევის წესების საინფორმაციო პოსტერი,
შეფასების რუბრიკები.
მიზანშეწონილობა: გაკვეთილზე დროის არამიზნობრივად დახარჯვის პრევენცია.



3 წუთი
2




























3




















4



























5






















6
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებში წინარე
 ცოდნის გააქტიურება, რაც დაეხმარება მათ ახალი ინფორმაციის ათვისებაში და პრაქტიკული დავალების შესრულებაში.

აქტივობის აღწერა:
    მასწავლებელი მოსწავლეებს გონებრივი იერიშის საშუალებით გაახსენებს ,,ფოვიზმს“.  დაფაზე ჩამოწერს უკლებლივ ყველა მოსწავლის პასუხს. შემდეგ  პროექტორის საშუალებით ეკრანზე აჩვენებს ანრი მატისის ფოვისტურ ნახატებს. სთხოსვ მოსწავლეებს დააკვირდნენ ნახატებს, ყურადღება გაამახვილონ ფერებზე, დააზუსტონ ძირითადი გამომსახველობითი საშუალებები და გამოხშირონ არასწორი პასუხები.






II ფაზა
აქტივობის მიზანი:
აქტივობის მიზანია მოსწავლეები გაეცნონ დეკუპაჟის ტექნიკით შესრულებულ ანრი მატისის ნამუშევრებს.
აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს დეკუპაჟის ტექნიკას. აჩვენებს პრაქტიკულად როგორ შეასრულონ ნამუშევარი, იყენებს ფერადი ფურცლებისგან წინასწარ გამოჭრილ მარტივ ფიგურებს და წებოს. მიუთითებს სახელმძღვანელოში მოცემულ ნამუშევრებს. მოსწავლეებს სთხოვს გამოთქვან მოსაზრებები ნამუშევრებთან დაკავშირებით. მაგალითად: როგორ ფერთა გამას იყენებს მხატვარი, რა არინ მნიშვნელოვანი  მხატვრისთვის.

აქტივობის მიზანი:
აქტივობის მიზანია მოსწავლეებმა  შექმნან ნამუშევარი დეკუპაჟის ტექნიკით ანრი მატისი სტილში. თემატიკა შეარჩიონ საკუთარი სურვილით.

აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეები სურვილის მიხედვით ირჩევენ სამუშაო მასალას. მათ აქვთ არჩევანის საშუალება აირჩიონ ფერადი ფურცლებისაგან მზა გამოჭრილი ფიგურები და ააწყონ ნამუშევარი, ან თვითონ გამოჭრან ფიგურებიც. მასწავლებელი აძლევს მითითებებს მუშაობის დაწყებამდე. მოსწავლეებს შეახსენებს გამოიყენონ საკუთარი ფანტაზია, გაკვეთილზე მიღებული ცოდნა და შთაბეჭდილება. აცნობს აქტივობისთვის განკუთვნილ დროს. მასწავლებელი ახდენს დაკვირვებას მუშაობის პროცესზე და აძლევს ინდივიდუალურ მითითებებს და განმავითარებელ კომენტარებს  მოსწავლეებს.


III ფაზა
აქტივობის მიზანი:
აქტივობის მიზანია მოსწავლეებს განუვითარდეთ თვითშეფასების და ურთიერთშეფასების უნარი.



აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეები საკუთარ ნამუშევრებს გამოფენენ წინასწარ გამზადებულ საგამოფენო თოკზე. მასწავლებელი დაურიგებს თვითშეფასების მუბრიკას. მოსწავლეები რუბრიკის საშუალებით აფასებენ საკუთარ ნამუშევარს. სურვილის მიხედვით რამოდენიმე მოსწავლე ისაუბრებს საკუთარ ნამუშევარზე. მასწავლებელი განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკის გამოყენებით აფასებს მოსწავლეებს და აძლევს განმავითარებელ კომენტარს.


აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებს განუვითარდეთ შემოქმედებითი უნარი.

აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს საშინაო დავალებას. კოლაჟის ტექნიკით შექმნან ნამუშევრები თავისუფალ თემაზე, რომელსაც გამოფენენ სკოლის საერთო გამოფენაზე.
გონებრივი იერიში


























აქტიური ლექცია,
მოდელირების მეთოდი




















პრაქტიკული სამუშაო


























წერითი,
ვერბალური





















ვერბალური



მთელი კლასი



























მთელი კლასი






















ინდივიდუალური



























ინდივიდუალური






















მთელი კლასი










დაფა და ცარცი, კომპიუტერი, პროექტორი, ანრი მატისის ნახატები
მიზანშეწონილობა:
 ხელშეწყობა ცოდნის სისტემატიზაციისათვის. ნახატებზე დაკვირვება.



















სასკოლო სახელმძღვანელო, ფერადი ფურცლისაგან გამოჭრილი ფიგურები.
მიზანშეწონილობა:
რესურსი საშუალებას მისცემს მოსწავლეებს აქტიური ლექციის დროს დააკვირდნენ ილუსტრაციებს. ადვილად ისწავლონ დეკუპაჟის ტექნიკა.














ფერადი ფურცელი, შავი ფანქარი, საშლელი, წებო და მაკრატელი. ფერადი ფურცლისაგან გამოჟრილი მარტივი ფიგურები.
მიზანშეწონილობა:
მასალა შეესაბამება კონკრეტულ პრაქტიკულ სამუშაოს და ხელს შეუწყობს დროის ეფექტურ გამოყენებას.


















თვითშეფასების რუბრიკა და საწერი კალამი. მოსწავლეების ნახატები
მიზანშეწონილობა:განუვითარდებათ დაკვირვებისა და ანალიზის უნარი.

















მოსწავლეების მიერ დახატული ნახატები.

მიზანშეწონილობა:
მოსწავლეები საშინაო დავალების შესრულებისას გაითვალისწინებენ, როგორც საკუთარ  ასევე თანაკლასელების მიერ დაშვებულ შეცდომებს და შეასრულებენ უკეთეს ნახატებს.
10 წუთი



























5 წუთი






















15 წუთი



























10 წუთი






















2 წუთი





გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           იყენებს სხვადასხვა ხერხს (შუქ-ჩრდილი, კონტრასტი, კომპოზიციური განაწილება, მონასმი, ფაქტურა, კოლორიტი) ასოციაციების და ემოციების გადმოსაცემად;
·           სხვადასხვაგვარი (წრიული, ვერტიკალური, ჰორიზონტალური, დიაგონალური) ხაზებით ქმნის ნამუშევრებს;
·           იყენებს კონტრასტულ და მონათესავე ფერებს;
  • არჩევს ერთმანეთისგან რეალისტურ და პირობით გამოსახულებებს;
  • ამოიცნობს ამა თუ იმ კულტურის ხელოვნების ნიმუშების ზოგიერთ დამახასიათებელ ნიშანს;


  დანართი#1
                            მოსწავლის თვითშეფასების რუბრიკა 
 
 თვე და რიცხვი:                                                               სახელი და გვარი:

1.      რამდენად აქტიურად ვიყავი ჩართული გაკვეთილში.
  1                         2                        3                        4                         5
ნაკლებად                                                            სრულად

2.      რამდენად კარგად ვიცოდი განვლილი მასალა
  1                         2                        3                         4                        5
ნაკლებად                                                          სრულად

                                       3 .    რამდენად  სწორად გამოვიყენე ფერები
  1                         2                        3                        4                        5
                                                    ნაკლებად                                                                    სრულად

                                       4.    შეაფასეთ საკუთარი ნახატი
  1                         2                        3                        4                        5     
დაბალი                                                                      მაღალი                                                                   
დანართი #2

საგაკვეთილო ჩართულობის შეფასება
თარიღი:                 
მოსწავლე
შეფასების კრიტერიუმები
შემაჯამებელი ქულა

ჩართულია განვლილი მასალის გახსენებაში


0- 3
ასრულებს პრაქტიკულ სამუშაოს


0- 3
ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას არგუმენტირებულად


0- 4
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 10
1.




2.




3.




4.






ხელმოწერა:

თარიღი: 10.06.2019

No comments:

Post a Comment